مقالات آتش بازی

نورافشانی در چهارشنبه سوری

نورافشانی در چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری، جشنی پر از لذت و شور و شادمانی می‌باشد که در شب آخرین چهارشنبه سال برگزار می‌شود. با اجرای آتش بازی و نورافشانی در چهارشنبه سوری این جشن را برای خود خاطره انگیز کنید.

نورافشانی در چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری از نخستین جشن از مجموعهٔ جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی می‌باشد که از غروب آخرین سه‌شنبهٔ ماه اسفند اجرا می‌شود و  تا پس از نیمه‌شب آخرین چهارشنبهٔ سال، ادامه پیدا می‌کند. این فرهنگ از دیرباز تا کنون بوده است و برافروختن و پریدن از روی آتش از مشخصهٔ های  اصلی آن می‌باشد.

اگر تصمیم به برگزاری هر چه زیباتر شدن این جشن دارید، اجرای آتش بازی جشن نوروز را به تیم حرفه‌ای و باسابقه‌ی مجموعه بای فایرورک بسپارید.

اجرای نورافشانی در چهارشنبه سوری

اجرای نورافشانی در چهارشنبه سوری

| جهت ارتباط با کارشناسان ما در رابطه با موضوع آتش بازی ورودی تالار و استعلام قیمت لطفا به واتساپ گروه بای فایروک پیام دهید.

 ایده ها و ترفند های جذابی برای هرچه زیباتر شدن این جشن به ذهن می‌رسد که از جذاب ترین آن می‌توان به استفاده از لوازم آتش بازی اشاره کرد.

لوازم آتش بازی در چهارشنبه سوری

به طور کل می‌توان گفت لوازم آتش بازي به دو دسته :

زمینی

هوایی

آبشار ها از جمله لوازم آتش بازی زمینی اند.

تقسيم بندي مي‌شوند که آتش بازي زميني در واقع به دو دسته :

گرم

سرد

از هم تفکیک مي شوند. هر کدام از اين آتش بازي ها و نور افشاني ها توسط وسايل مخصوصي انجام مي شود که بسته به نوع مراسم و محل برگزاري، میتوان از آن استفاده برد.

لوازم نورافشانی در چهارشنبه سوری

لوازم نورافشانی در چهارشنبه سوری

آتش بازی گرم : 

به آبشارهای فیتیله داری می‌گویند که با آتش روشن می‌شوند. دارای دود و بو می‌باشند.

نورافشانی در چهارشنبه سوری بهتر است در فضای باز استفاده شود چرا که فتیله و گوگرد موجود در لوازم آتش­بازی گرم، گرمای زیادی تولید می­کنند و این امر سبب می شود که باعث بروز خسارت برای لوازم نزدیک آن ­شود.

همچنین بهتر است برای داشتن آتش بازی و نورافشانی در چهارشنبه سوری امن تر با لوازم آتش­بازی گرم به مراقبت­ های لازم توجه نمود.

چلچله:

یک محصول بی­ صدای آتش­بازی می‌باشد که عملکردی تقریبا مشابه با کهکشان دارد. چلچه مانند یک خط نورانی به سمت آسمان پرتاب می‌شود و نورافشانی بسیار زیبایی را جلوه می­دهد ولی انفجاری صورت نمی­گیرد.

کهکشان:

 کهکشان­ ها توپ­ هایی می‌باشند که توسط لانچر­های مخصوص در یک خط عمود به سمت آسمان شلیک شده و تا ارتفاع بین 20 تا 200 متر بالا می­روند و در ارتفاع مشخصی با توجه به ارتفاع تعیین شده روی محصول منفجر می­شوند و نور افشانی می­کنند. این دسته از لوازم گرم آتش بازی و نورافشانی در چهارشنبه سوری  می‌باشد.

فشفشه:

این محصول محبوب که جزو آتش بازی گرم نیز می‌باشد، با پرتاب کردن جرقه­ های نورانی و صدایی مانند فشفشه نورافشانی کرده و منظره زیبایی را خلق می‌کند.

آبشار گرم چیست:

از پرکاربرد ترین وسایل نورافشانی در چهارشنبه سوری می‌باشد. آبشار گرم که قدیمی تر از آبشار سرد به تهیه و تولید می‌رسید، نیروی خود برای ایجاد نور و گرما از احتراق مواد شیمیایی به دست می آورد. از آبشار گرم معمولا در فضاهای باز و وسیع استفاده می شود و بهتر است در محل کم تردد اجرا شود.

تنوع آبشار های سرد و گرم بر اساس دو مورد زیر می‌باشد :

  • ارتفاع جرقه آبشار و همچنین
  • میزان زمانی که آبشار روشن می ماند.
آتش بازی و نورافشانی در چهارشنبه سوری

آتش بازی و نورافشانی در چهارشنبه سوری

آتش بازی سرد :

استفاده از لوازم نورافشانی در چهارشنبه سوری از جمله آتش بازی سرد امروزه بسیار رایج شده است. در وسایل آتش بازی سرد از جرقه و گرمای زیاد خبری نمی‌باشد. در حقیقت این وسایل به گونه ای طراحی شده اند که دارای گرما و حرارت بسیار کمی می‌باشند و جرقه های آتش زا ندارند.
و به همین منظور به اجسام و لباس های دوستان و افراد و مخاطبان آسیبی نمیرساند. همچنین این وسایل توسط ریموت از راه دور کنترل و اجرا می شوند.

انواع مختلف آتش بازی سرد :

آتش بازی سرد ۳ متر ۳۰ ثانیه
آتش بازی سرد ۴ متر ۴۰ ثانیه
آتش بازی سرد ۵ متر ۵۰ ثانیه

ممنون که همراه ما در مقاله نورافشانی در چهارشنبه سوری بودید.

گروه بای فایرورک با بیش از ۱ دهه سابقه در امر اجرای مراسم نورافشانی و آتش بازی افتتاحیه و اختتامیه و نوروز و چهارشنبه سوری، آتش بازی سرد در تشریفات عروسی ، همچنین فروش لوازم آتش بازی و نورافشانی مجاز یکی از پیشگامان این عرصه می باشد. از ویژگی های این فروشگاه میتوان به استاندارد بودن تمامی محصولات اشاره کرد که در کشور عزیزمان طراحی و توسط متخصصین ایرانی تولید می شود لذا تمامی محصولات استفاده شده در اجرای آتشبازی و یا فروشگاه آنلاین ما مجاز و با افتخار ، تولید ملی میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.