مقالات آتش بازی

خطرات آتش بازی چهارشنبه سوری

خطرات آتش بازی چهارشنبه سوری

آیا با خطرات آتش بازی چهارشنبه سوری آشنا هستید؟ رسم ما ایرانی ها از گذشته های دور تا به امروز در آخرین چهارشنبه آخر سال( جشن چهارشنبه پایان سال) برای آغاز و شروع سال نو و جدید و آمدن فصل بهار و زیبایی به جشن و پایکوبی و آتش بازی خواندن شعر و … می کنیم. البته نحوه ی اجرای آن امروزه با گذشته خیلی تغییر کرده است. در این مقاله میخواهیم درباره ی خطرات آتش بازی چهارشنبه سوری  صحبت کنیم لطفا ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

 

آتش بازی چهارشنبه سوری

| برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات و آتش بازی و نورافشانی مارا در صفحه اینستاگرام دنبال کنید|

آیین و رسوم چهارشنبه سوری :

چهارشنبه سوری یا شب چهارشنبه سرخ از گذشته در رسم و آیین کشور ما بوده است حتی در بعضی کتاب ها مانند : شاهنامه به آن اشاره شده است.

از رسوم گذشته :

1) قاشق زنی

2) از روی آتش پریدن و خواندن شعر :  زردی من از تو_سرخی تو از من _سرخی آتش مال ما _زردی ما مال شما _گل چهارشنبه‌ سوری_درد و بلا رو ببری

3) شکستن کوزه ،که تا به امروز در بعضی شهر ها رواج دارد باور مردم به این است که تمام سختی و مشکلات و بلاها در کوزه جمع شده و مردم با شکستن آن بلاها را از خود دور می کنند

4) خوردن آجیل :مردم بر این باور بودند که با خوردن مغز تخمه _بادوم _پسته _فندق _ و … که آنها را روی آتش بو میدادند این کار باعث مهر و عطوفت قلب و دوری ازکینه توزی می شود.

5) فال گویی و گره گشایی

6)پریدن از آتش : در بعضی نقاط کشور سه نقطه آتش در کنار هم روشن میکردند و می پریدند به نیت سه پند بزرگ :گفتار نیک_پندار نیک_کردار نیک

 

 

آتش بازی

 

خطرات آتش بازی چهارشنبه سوری :

اما امروزه اجرای این مراسم زیبا تبدیل به یک میدان جنگ شده که جوانان و نوجوانان ما متاسفانه با وسایل آتش بازی نا ایمن با جان و زندگی خود بازی می کنند که این کار باعث هزینه های غیر قابل جبران ازجمله : فوت ، سوختگی ، آسیب دیدگی های سطحی و عمیق ،و … می شود.

 

خطرات آتش بازی چهارشنبه سوری شامل :

1)صداهای بلند و مرگبار

2)آسیب و ضایعات پوستی و ریوی

3)آسیب‌های چشم و صورت

4) از دست جان و زندگی

 

آسیب دیدگی

| برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات و آتش بازی و نورافشانی مارا در صفحه اینستاگرام دنبال کنید|

 

خطرات آتش بازی چهارشنبه سوری:

 

آتش بازی 4شنبه سوری

نکات ضروری و مهمی که به هنگام آتش­ بازی چهارشنبه سوری باید توجه کرد :

  • از نگه­داری و انباشت مواد آتش­ زا و خطر آفرین در خانه جدا خودداری کنید.
  • محصولات آتش ­بازی و نورافشانی را از اطفال خود دور نگه دارید.
  • از آتش زدن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی یا در معابر، کوچه و خیابان جدا خودداری کنید.
  • از پرتاب فشفشه و محصولاتی اتش زا به سمت درختان وگیاهان جدا خودداری کنید.
  • قبل از جمع­ آوری بقایای آتش ­بازی از خاموش بودن آن­ها اطمینان کامل حاصل کنید.
  • در هنگام آتش ­بازی لوازم اطفاء و خاموش کننده آتش را در دسترس قرار دهید.

 

گروه بای فایرورک با بیش از ۱ دهه سابقه در امر اجرای مراسم نورافشانی و همچنین فروش لوازم آتش بازی و نورافشانی مجاز یکی از پیشگامان این عرصه می باشد. از ویژگی های این فروشگاه میتوان به استاندارد بودن تمامی محصولات اشاره کرد که در کشور عزیزمان طراحی و توسط متخصصین ایرانی تولید می شود لذا تمامی محصولات استفاده شده در اجرای آتشبازی و یا فروشگاه آنلاین ما مجاز و با افتخار ،تولید ملی می باشد.

برای مشاهده محصولات فروشگاه و خرید آنلاین میتوانید به بخش فروشگاه مراجعه کرده و یا از طریق نصب اپلیکیشن و یا ربات تلگرامی ما اقدام به ثبت سفارش نمایید. تمامی محصولات ارائه شده دارای ضمانت سلامت فیزیکی میباشند و درصورت عدم رضایت پس از تماس تلفنی با مدیریت فروشگاه قابل تعویض است . همچنین نحوه ارسال محصولات از طریق پیک و باربری میباشد که برای عزیزان ساکن تهران بصورت رایگان ارسال میگردد.جهت ثبت سفارش وسایل و محصولات آتش بازی سرد و گرم در مراسمات شما با ما در ارتباط باشید.

درباره نورافشانان

فروشگاه آتش بازی یکی از فروشگاه های مجموعه نوافشانان می باشد که با سرعتی بالا و کیفیتی درجه یک اقدام به ارائه خدمات اینترنتی می کند. اجراي نورافشاني و لوازم آتش بازی خدماتی است که نورافشانان ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.