مقالات آتش بازی

آتش بازی چهارشنبه سوری

وسایل آتش بازی ایمن چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری یکی از مراسم های باستانی ما می باشد که تا به الان همچنان ادامه دارد. این مراسم بک سری آداب  رسوم داشته که امروزه خیلی کمرنگ شده و به جای آن آداب و رسوم زیبا و سالم حرکات فوق خطرناک و آسیب رسان آمده است. ما در این مقاله میخواهیم درباره ی آتش بازی چهارشنبه سوری صحبت کنیم.لطفا تا انتهای این مطلب ما را همراه کنید.

 

آتش بازی چهارشنبه سوری

 

| برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات و آتش بازی و نورافشانی مارا در صفحه اینستاگرام دنبال کنید|

آتش بازی چهارشنبه سوری :

در قدیم در شب چهارشنبه سوری مردم آتش درست میکردند(3 کپه) یا (7کپه)که اولی نماد کردار نیک،گفتار نیک،پندار نیک می باشد.

یکی دیگر از مراسم ها قاشق زنی است که در کوچه و خیابان که قاشق ها را به کاسه می زدند و در خانه ها را می زدند و کاسه ها را از برنج یا آجیل پر میکردند.

یکی دیگر از آیین این روز فال گوشی و گره گشایی بود دختران جوان چادر به سر در کوچه ها می رفتند و از فالگیر پیر آینده و فال خود را می گرفتند.

آجیل مشکل گشا یک رسم دیگر از مراسم بود که وقتی خانواده ها به خانه باز می گشتند با خوردن آجیل ( مغز تخمه، بادام،پسته، کدو، فندق، و … که روی آتش با نمک تفت داده بودند میخوردند این کار باعث عطوفت قلب و مهربانی و از کینه دوری می کند.

اما آتش بازی چهارشنبه سوری با وسایلی مانند ترقه، نارنجک،و … لوازم و وسایلی که بسیار خطرناک برای جوانان و نوجوانان و حتی خردسالان آسیب و ضرر های جبران ناپذیری باقی میگذارد. البته علاوه بر این آسیب ها صداهای مهیب و وحشتناک دارد که برای افراد مسن و پیر و افرادی که بیماری قلبی دارند بسیار مضرر و خطر آفرین است. چهارشنبه سوری در سال های اخیر با حرکت به سوی خشونت، تحریف و استهاله شده و از اصالت خود فاصله گرفته است.

 

| برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات و آتش بازی و نورافشانی مارا در صفحه اینستاگرام دنبال کنید|

 

سودجویان با تزریق مواد محترقه و آتش زا و آسیب زا به بازار و تشویق کودکان و جوانان به استفاده از این مواد، کمر به نابودی این سنت زیبای چند هزار ساله ایرانیان بسته اند. آیینی که بساط دورهمی و خوشی خویشاوندان و همسایگان را در دل تاریکی شب در کوچه ها و خیابان ها و پشت بام ها فراهم می کرد امروزه با دشمنی ها و تخریب های سودجویان به سکوت و تخریب اموال عمومی می گذرد. فضای خشونت زا و تنش زای این شب تا حدی است که شهروندان به خاطر کشته شدن و آسیب دیدن از رفت و آمد در خیابان ها هراس دارند.

 

آتش بازی چهارشنبه سوری

 

| برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات و آتش بازی و نورافشانی مارا در صفحه اینستاگرام دنبال کنید|

 

آتش بازی چهارشنبه سوری :

 

آتش بازی چهارشنبه سوری

نکات ضروری و مهمی که به هنگام آتش­ بازی چهارشنبه سوری باید توجه کرد :

  • از نگه­داری و انباشت مواد آتش­ زا و خطر آفرین در خانه جدا خودداری کنید.
  • محصولات آتش ­بازی و نورافشانی را از اطفال خود دور نگه دارید.
  • از آتش زدن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی یا در معابر، کوچه و خیابان جدا خودداری کنید.
  • از پرتاب فشفشه و محصولاتی اتش زا به سمت درختان وگیاهان جدا خودداری کنید.
  • قبل از جمع­ آوری بقایای آتش ­بازی از خاموش بودن آن­ها اطمینان کامل حاصل کنید.
  • در هنگام آتش ­بازی لوازم اطفاء و خاموش کننده آتش را در دسترس قرار دهید.

 

گروه بای فایرورک با بیش از ۱ دهه سابقه در امر اجرای مراسم نورافشانی و همچنین فروش لوازم آتش بازی و نورافشانی مجاز یکی از پیشگامان این عرصه می باشد. از ویژگی های این فروشگاه میتوان به استاندارد بودن تمامی محصولات اشاره کرد که در کشور عزیزمان طراحی و توسط متخصصین ایرانی تولید می شود لذا تمامی محصولات استفاده شده در اجرای آتشبازی و یا فروشگاه آنلاین ما مجاز و با افتخار ،تولید ملی می باشد.

برای مشاهده محصولات فروشگاه و خرید آنلاین میتوانید به بخش فروشگاه مراجعه کرده و یا از طریق نصب اپلیکیشن و یا ربات تلگرامی ما اقدام به ثبت سفارش نمایید. تمامی محصولات ارائه شده دارای ضمانت سلامت فیزیکی میباشند و درصورت عدم رضایت پس از تماس تلفنی با مدیریت فروشگاه قابل تعویض است . همچنین نحوه ارسال محصولات از طریق پیک و باربری میباشد که برای عزیزان ساکن تهران بصورت رایگان ارسال میگردد.جهت ثبت سفارش وسایل و محصولات آتش بازی سرد و گرم در مراسمات شما با ما در ارتباط باشید.

درباره نورافشانان

فروشگاه آتش بازی یکی از فروشگاه های مجموعه نوافشانان می باشد که با سرعتی بالا و کیفیتی درجه یک اقدام به ارائه خدمات اینترنتی می کند. اجراي نورافشاني و لوازم آتش بازی خدماتی است که نورافشانان ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.