مقالات آتش بازی

آتش بازی و محیط زیست

آتش بازی و محیط زیست

امروز در این مطلب میخواهیم به بررسی نقش آلودگی آتش بازی و محیط زیست بپردازیم، لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آیا آتش بازی در آلودگی محیط زیست نقش دارد؟

احتمالاً جای تعجب ندارد که منفجر کردن چیزی در هوا تأثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد. آتش بازی ها حتی با اینکه گذرا هستند در همان زمان بسیار کوتاه باعث آلودگی هوای زیادی می شوند.

اهمیت آتش بازی و محیط زیست

با رنگ های زیبایی که در آتش بازی ها در پهنه ی آسمان پخش میشوند، شروع کنیم. اول از همه، این رنگ‌ها از ترکیبات شیمیایی مختلفی درست شده اند: برای مثال نمک‌های لیتیوم رنگ صورتی و نمک‌های سدیم زرد تولید می‌کنند. وقتی آتش بازی خاموش می شود، نمک های فلزی و مواد منفجره تحت یک واکنش شیمیایی قرار می گیرند که دود و گاز را در هوا آزاد می کند که شامل دی اکسید کربن، مونوکسید کربن و نیتروژن میشود، سه گاز گلخانه ای که متاسفانه بیشترین تاثیر را بر تغییرات آب و هوایی دارند.

آتش بازی هوایی

آتش بازی هوایی

آسیب های محیطی آتش بازی

“در طول انفجار، این نمک های فلزی سوخته نمی شوند و هنوز ماهیت آنها اتم های فلزی است و بسیاری از آنها به صورت ذرات آئروسل در می آیند که هوا، آب و خاک را مسموم می کنند. زمانی که این فلزات استنشاق یا بلعیده می‌شوند، می‌توانند طیف وسیعی از واکنش‌های کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت از استفراغ، اسهال یا حملات آسم تا بیماری کلیوی، اثرات قلبی و انواع سرطان‌ها را ایجاد کنند.

| برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر محصولات  آتش بازی و نورافشانی ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید|

لوازم آتش بازی

لوازم آتش بازی

آلودگی هوا و آتش بازی و محیط زیست

مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است، غلظت‌های بالاتر ذرات ریز (که آلودگی ذرات نیز نامیده می‌شود)، و همچنین آلاینده‌های همراه (مانند فلزات کمیاب و یون‌های محلول در آب) را به دلیل نمایش آتش‌بازی در جشن‌ها ثبت کرده است.

طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، این آلاینده‌ها بیشترین خطر را برای سلامتی دارند، زیرا راحت‌تر می‌توانند وارد ریه‌ها و جریان خون شما شوند.

حتی چند روز قبل یا بعد از تعطیلات و جشنواره های ملی، این غلظت روزانه PM2.5 “2 تا 10 برابر بیشتر از سطوح پس زمینه” بوده است. این سطوح به ویژه در 4 و 5 ژوئیه افزایش یافته و به سیاره و مردم آسیب میرساند.

آتش بازی

آتش بازی

وسایل آتش بازی استفاده نشده

روشن کردن وسایل آتش بازی نه تنها باعث آلودگی هوای زیادی می شود، بلکه حتی در صورت عدم استفاده هم به محیط زیست آسیب می زند. به گفته EPA، ایالات متحده “تنها انرژی زباله را به شکل آتش بازی های تجاری و مصرفی تولید می کند که استفاده نشده، آسیب دیده، کار نمی کند یا دلایل دیگری که باعث تبدیل آنها به زباله می شود.”

________________________________________________________________________________________________________________

گروه بای فایرورک با بیش از ۱ دهه سابقه در اجرای مراسم نورافشانی و همچنین فروش لوازم آتش بازی مجاز یکی از پیشگامان این عرصه می باشد. از ویژگی های این فروشگاه میتوان به استاندارد بودن تمامی محصولات اشاره کرد که در کشور طراحی و توسط متخصصین ایرانی تولید می شود.

نحوه ارسال محصولات از طریق پیک و باربری میباشد که برای عزیزان ساکن تهران بصورت رایگان ارسال میگردد. جهت ثبت سفارش وسایل و محصولات آتش بازی در مراسمات شما با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.